সাধাৰণতে চলচ্চিত্ৰ এখনত কেতিয়াবা প্ৰেমে তথা বিষাদে মূল ভুমিকা লয় ,হয়তো কেতিয়াবা প্ৰেমিকা নতুবা বন্ধুত্ব তথা মাতৃৰ মমতাই ,মূল নায়ক গৰাকীক সমাজৰ আগত বিশুদ্ধ ৰূপত প্ৰতিষ্ঠা কৰে । যিদৰে এখন চলচ্চিত্ৰত নায়কৰ ভুমিকা থাকে থিক একেদৰে খলনায়ক এজনৰো একেই ভূমিকা থাকে চলচ্চিত্ৰ এখন সফল কৰি তোলাত । খলনায়ক বিহীনচলচ্চিত্ৰ এখনত নায়কে চলচ্চিত্ৰ খনত আগুৱাই নিয়াত বহুক্ষেত্ৰত ব্যৰ্থ হয় কিন্তু কাহিনীৰ উপস্থাপন শৈলী তথা কাহিনীৰ আধাৰ সামাজিক হ'লে সেই চলচ্চিত্ৰত খলনায়কৰ ভূমিকা নাথকাও পৰিলক্ষিত হয় । সমালোচনাৰ বিষয় হিচাপে ল'ব বিচৰা চলচ্চিত্ৰ খন হৈছে 12 ফেইল , চলচ্চিত্ৰ খনত বৰ্তমান সময়ছোৱাত বিফলতাৰ লগত যুঁজ দি নিজৰ পৰিয়ালৰ সৰ্বোচ্চ দায়িত্বৰভাৰ নিজৰ কান্ধত তুলি লৈ লক্ষ্যত উপনীত হোৱাৰ সংগ্ৰাম চলাই থকা এচাম যুৱকৰ ওপৰত যিয়ে নিজৰ শূণ্যতাৰ পৰা সপোন দেখে আকাশ চুবলৈ ।
12 ফেইল নামৰ চলচ্চিত্ৰখনৰ কাহিনীৰ মূল চৰিত্ৰ হৈছে মনোজ যিয়ে মেট্ৰিক পৰীক্ষাত নকল পদ্ধতিৰে প্ৰথম বিভাগত উৰ্ত্তীণ হয় যদিও হায়াৰ চেকেণ্ডেৰী পৰীক্ষাত প্ৰথম বাৰ নকল পদ্ধতি বাতিলৰ বাবে উত্তীৰ্ণ হব নোৱাৰি দ্বিতীয় বাৰ প্ৰকৃত পদ্ধতিৰে পৰীক্ষা দি তৃতীয় স্থানত উত্তীৰ্ণ হয়।চলচ্চিত্ৰ খনত মনোজৰ দেউতাক এজন সাধাৰণ কৃষক যিয়ে সেই অঞ্চলৰ বিধায়কৰ অন্যায়ৰ বিৰুদ্ধে যুঁজি উচ্চতম আদালতৰ ওচৰ চাপিছিল।হায়াৰ চেকেণ্ডেৰী পৰীক্ষাত উত্তীৰ্ণ হৈ মনোজে উচ্চ শিক্ষাৰ বাবে গৃহভূমিৰ পৰা দূৰত অধ্যয়ন কৰিব বিচাৰিছিল কিন্তু টকাৰ অভাৱ মনোজৰ পৰিয়ালতো আছিল , কিন্তু মনোজৰ আইতাকে পেঞ্চনৰ পইচা তাৰ বাবে সাচি ৰাখিছিল , চলচ্চিত্ৰ খনৰ এইখিনিত আইতাৰ মৰমভাৱবোধ পৰিলক্ষিত হয় ।
গাঁৱৰ অকৃত্তিম পৰিৱেশৰ পৰা চহৰত মনোজত কেতবোৰ বিপদ-বিঘিনিৰ সন্মুখীন হয়। কিন্তু মনোজৰ জৰাজীৰ্ণ সংঘাটৰ জীৱনত কেতবোৰ মানুহৰো আগমন ঘটে । পাণ্ডে ,গৌৰী ভাইয়া , আদিৰ দৰে সাহসৰ খামখুটাবোৰে মনোজৰ দৰে চালি নোহোৱা ঘৰ এখনত জোনাকৰ পোহৰৰ দৰে জিলিকাই তুলিবলৈ অশেষ যত্ন কৰিলে। ব্যস্ততাত তথা সংঘাটৰ অপৰিচিত চহৰখনত মনোজ নামৰ চৰিত্ৰই শৈক্ষিক জীৱনৰ সত্যতাৰ সৈতে পৰিচিত হ'বলৈ ধৰিলে । ব্যস্ততা তথা শৈক্ষিক সত্যতাৰ চহৰ খন তাৰ বাবে অতিকৈ কঠিন আছিল , অপেচাদাৰী প্ৰশিক্ষণ মূলক শিক্ষাঅনুষ্ঠান সমূহৰ প্ৰকৃত সত্য চলচ্চিত্ৰ খনত সুন্দৰকৈ ফুটাই তুলিছে , তথাপি সি যুজঁ দিছে ,চলচ্চিত্ৰ খনত আকস্মিক ভাৱে শ্ৰদ্ধা নামৰ ছোৱালী এজনীৰ প্ৰকাশ হয় । যিয়ে চিকিৎসক হিচাপে কৰ্মৰত আছিল । কিন্তু চিকিৎসা সমাজৰ অন্যায়মূলক কৰ্মৰ তাই বিৰোধী আছিল সেই বাবে তাই নিজকে প্ৰশাসনিক সেৱাৰ লগত জড়িত কৰি সমাজৰ এনে কিছুমান কালিমাক দূৰ কৰাৰ বাবে নিজকে প্ৰশাসনিক সেৱাৰ লগত জড়িত কৰিব বিচাৰিছিল , মনোজে এক প্ৰশিক্ষণ মূলক শিক্ষাঅনুষ্ঠানত কাম কৰি নিজৰ পঢ়াৰ খৰচ উলিয়াইছিল আৰু সাংক্ষেপে শ্ৰদ্ধাৰ লগত মনোজৰ সংঘাতময়ী কাহিনীৰ যোগেদি দুয়োটা চৰিত্ৰৰ প্ৰেমৰ আগমনক স্থান দিয়া হৈছিল । নিজৰ সপোনবোৰক সাৰ্থক কৰাৰ স্বাৰ্থত মনোজ নামৰ চৰিত্ৰটোৱে যুঁজ দিছিল সাৰথি আছিল শ্ৰদ্ধা, পাণ্ডে আৰু গৌৰী ভাইয়া ।
মনোজে যুজা এই সংগ্ৰামৰ যুজ খনত শ্ৰদ্ধা , গৌৰী ভাইয়া আদি আছিল একো একো সাহসৰ চৰিত্ৰ যাৰ ফলত শেষ সুবিধা অৰ্থাৎ লাষ্ট এটেম্টত মনোজ নামৰ চৰিত্ৰটোৱে নিজৰ লক্ষ্যত উপনীত হ'ব পৰাছিল । কেতবোৰ সংগ্ৰামৰ অন্ততঃ চৰিত্ৰটোৱে নিজৰ সপোনক সাৰ্থক ৰূপ দিয়াৰ বাবে নিজৰ জীৱনৰ কষ্টৰ চৰমসীমা অতিক্ৰম কৰি সেই 12 ফেইলৰ টেগটোৰ আগত আই পি এছৰ সন্মানটো লগাবলৈ সক্ষম হৈছিল।
ইতিবাচক সমালোচনা: সাধাৰণতে চলচ্চিত্ৰ এখন প্ৰত্যেক্ষ কৰি তাত থকা কেতবোৰ ঘটনা অৰ্থাৎ কেতবোৰ দৃশ্যপটে সামাজিক জীৱন নতুবা ব্যক্তিগত জীৱনত কিদৰে প্ৰভাৱ বিস্তাৰ কৰে সেইবিষয় সমূহক লৈ চলচ্চিত্ৰ এখন সমালোচনাৰ ভিত্তি হিচাপে লোৱা হয় । 12 ফেইল চলচ্চিত্ৰ খনত এজন প্ৰত্যক্ষদৰ্শী হিচাপে কেতবোৰ ইতিবাচক ধাৰণা পোৱা যায়। বন্ধুত্বৰ সঁহাৰি তথা কষ্টৰ সফলত সুন্দৰ ভাৱে পৰিস্ফুট হৈ উঠিছে । আনহাতে নকল পদ্ধতিৰ নিৰ্মূলকৰণ তথা নকল পদ্ধতিৰে যে ভাৰতবৰ্ষৰ কেতবোৰ ভিতৰুৱা স্থানত আজিও শিক্ষাৰ ব্যৱস্থা চালনা হৈ আছে তাক চলচিত্ৰ খনত সুন্দৰকৈ উপস্থাপন কৰিছে। তদুপৰি চলচ্চিত্ৰ খনত ভাৰতৰ পৌৰাণিক চৰিত্ৰৰ কেতবোৰ সংলাপ সুন্দৰকৈ উপস্থাপন কৰিছে।আজিৰ সময়ত প্ৰেয়সীৰ ভূমিকাক ইতিবাচক তথা সমৰ্থক হিচাপে 12 ফেইলত সুন্দৰকৈ ফুটাই তুলাইছে ,যি চলচ্চিত্ৰ খনৰ অন্যতম সফলতাৰ কাৰণ। আনহাতে এটা মিছা কথা বা এটা মিছলীয়া প্ৰবচনক ধাকিবলৈ হেজাৰটা মিছা প্ৰবচন উৎপত্তি হয় তাকো চলচ্চিত্ৰ খনত সুন্দৰকৈ উপস্থাপন কৰিছে। কষ্টৰ অন্তত যে ৰত্ন লভিব পাৰি সেই সাধাৰণ কথা খিনি এই নাটিদৈৰ্ঘ্যৰ চলচ্চিত্ৰ খনত সুন্দৰকৈ উপস্থাপন কৰিছে। সৰ্বশেষত এখন চলচ্চিত্ৰ হিচাপে সমাজত বিফলতাৰ মুখ দেখি ভাগি নপৰা এজাক পোহৰৰ বাট দেখা তৰুণৰ বাবে 12 ফেইল এখন অনুপ্ৰেৰণা মূলক চলচ্চিত্ৰ। সাধাৰণ অৰ্থত পৰিয়ালৰ প্ৰতিজন ব্যক্তিৰ সৈতে উপভোগ কৰিব পাৰা এখন সামাজিক ধৰ্মী শৈক্ষিক দিশৰ লগত জড়িত চলচ্চিত্ৰ হ'ল 12 ফেইল।
নেতিবাচক সমালোচনা: এখন চলচ্চিত্ৰ কোনো দিনে ১০০ শতাংশ পৰিশুদ্ধ ভাৱে নিৰ্মিত কৰি তাক উপস্থাপন কৰিব নোৱাৰে । কিয়নো চলচ্চিত্ৰ এখনত যিদৰে ৭০শতাংশ শুদ্ধ ৰূপত প্ৰদৰ্শন কৰিবলৈ চেষ্টা চলোৱা হয় , তাৰ আলমতে ৩০% শতাংশ পৰিশুদ্ধ ভাৱে প্ৰদৰ্শিত হয় অৰ্থাৎ নয়াৰ্থক ৰূপত সমাজৰ আগত দেখা দিয়ে । চলচ্চিত্ৰ খনত প্ৰতিটো চৰিত্ৰকে সফল ভাৱে ৰূপায়ন কৰা দেখুওৱা হৈছে কিন্তু গৌৰী ভাইয়া অৰ্থাৎ পাণ্ডেৰ দৰে দুটা চৰিত্ৰক বিফলতাৰ মুখত থোৱাত কোনো এটা দিশত কিছু ক্ষেত্ৰত চৰ্চিত হৈছে । কিয়নো মনোজক যিজনে ব্যক্তিগত ভাৱে সহায় কৰালে সেইজনে যদি বিফলতাৰ মুখত পৰি থাকে তেন্তে মেনটৰ বোলা অৰ্থটো অনাৰ্থক হৈ থাকে অৰ্থাৎ চলচ্চিত্ৰ খনত শৈক্ষিক সমৰ্থক জন এজন ফেইলৰ হিচাপে প্ৰতিষ্ঠিত কৰা হৈছে ,যিটোক আমি ব্যক্তিগত জীৱনত তুলনা কৰিলে তেনে মানুহক সমাজৰ নিৱনুৱা অৰ্থাৎ এলাহী বুলি হে চিহ্নিত কৰে। আনহাতে চলচ্চিত্ৰ খনৰ আৰম্ভণিতে মনোজৰ এজন ভায়েক দেখুৱা হৈছিল যিটো চৰিত্ৰ শেষৰ সৈতে কোনো ধৰণৰ মিল দেখা নগ'ল ,যেন সেই চৰিত্ৰটো আধৰুৱা হৈ থাকিল। এনেকেতবোৰ দৃশ্যগ্ৰহণ তথা চৰিত্ৰৰ প্ৰদৰ্শনত 12 ফেইল চলচ্চিত্ৰ খন ব্যৰ্থ হয় যদিও , সমালোচনাৰ মহলত এইখিনি তুচ্ছ।
চলচ্চিত্ৰ খনৰ কিছু তথ্যঃ
পৰিচালকঃ বিধু বিনোদ চোপ্ৰা,
মুক্তিলাভঃ২৭ অক্টোবৰ ২০২৩
সৰ্বমুঠ খৰচঃ ২০ কৌটিৰ আশে-পাশে
সৰ্বমুঠ সংগ্ৰহ ( বক্স অফিচ)ঃ ৬৯.৬৪ কৌটি ,
১২ ফেইলৰ কাহিনী এটা সঁচা ঘটনাৰ ওপৰত আধাৰিত ,যাৰ প্ৰকৃত নায়ক IPS অণুৰাগ পাঠক,ৰ চৰিত্ৰত অভিনয় কৰিছে বিক্ৰান্ত মেছিয়ে
মূল ভুমিকা: বিক্ৰান্ত মেছি, মেধা শংকৰ,
Imdb rating; ৯.১(১০ৰ ভিতৰত)
roffen tomatoes : ৯১%
নাম : দ্বীপ জ্যোতি শৰ্মা
স্নাতকোত্তৰ প্রথম ষান্মাসিক
যোগাযোগ আৰু সাংবাদিকতা বিভাগ।
No comments:
Post a Comment