যোৱাতো শতিকাৰে পৰা সমগ্র বিশ্বত মানুহৰ গড় আয়ুস বাঢ়িবলৈ লৈছে।সমীক্ষামতে বর্তমান আমাৰ দেশতো ষাঠিৰ উর্ধৰ জ্যেষ্ঠ নাগৰিকৰ সংখ্যা প্রায় দহ কোটিৰো অধিক। ইয়াৰ লগে লগে বৃদ্ধসকলৰ মাজত দ্রুতগতিত বৃদ্ধি পাইছে 'স্মৃতি বিভ্রাট' বা 'ডিমেনচিয়া' নামৰ এবিধ মানসিক ৰোগৰ । আজিৰ তাৰিখত বিশ্বৰ ই এক উজ্জীৱিত সমস্যা। ইয়াৰ ফলত যান্ত্রিক জীৱনশৈলীৰে পৰিপূর্ণ মধ্যবিত্ত পৰিয়ালৰ বাবে হৈ পৰিছে এটা এৰাব নোৱাৰা পৰিয়ালকেন্দ্রীক সমস্যা।এনে এক সংবেদনশীল সমস্যাকে বিষয়বস্তুৰূপে লৈ সাহিত্যিক হোমেন বৰগোহাঞিদেৱে ৰচনা কৰিছিল এখন অনুপম উপন্যাস – 'অস্তৰাগ'।
গুৱাহাটী মহানগৰৰ কোনো এখন মহাবিদ্যালয়ৰ ইংৰাজী বিষয়ৰ মুৰব্বী অধ্যাপক দিলীপ ফুকন, স্মৃতি বিভ্রাটত আক্রান্ত তেওঁৰ চৌৰাশী বছৰীয়া বৃদ্ধ পিতৃ আৰু ঘনিষ্ঠ বন্ধু অধিবক্তা কার্তিক বসুৰ মানসিক অন্তর্দ্বন্দেৰে ভৰা উপন্যাস 'অন্তৰাগ'ৰ কাহিনীৰ আলমত ডাঃ বিপুন বৰপূজাৰীয়ে লিখা নাট্যৰূপ সুন্দৰ উপস্থাপনাৰে উপস্থিত দর্শকক বান্ধি ৰাখিলে।
প্রথিতযশা সাহিত্যিক হোমেন বৰগোহাঞিদেৱৰ ৯২ সংখ্যক জন্ম দিৱস উপলক্ষে, কৰুণা ধাৰা হোজাই সহায়ক সমিতিৰ সহযোগত হোজাই সাহিত্য সভাই সাহিত্যৰথী বেজবৰুৱা ভৱনত মঞ্চস্থ কৰা নাট মঞ্চায়নত প্রতিকূল বতৰকো নেওচি অহা দর্শকৰ অভূতপূর্ব সমাৱেশক মুগ্ধ কৰি ৰাখে ।
নাটকখনৰ মূল বক্তব্য হৈছে এজন আঢ্যৱন্ত বৰ্ষীয়ানলোকৰ মনস্তাত্বিক দিশটো উন্মোচন কৰা। বিশেষকৈ গ্ৰামীণ অঞ্চলৰ পৰিৱেশ, ওচৰ চুবুৰীয়াৰ আব্দাৰ, আলপৈচান, শাস্ত্ৰপাঠকে ধৰি না না সহমৰ্মিতাৰে শান্তি প্ৰদান, গাঁৱলীয়া মানুহৰ অকৃত্ৰিম ভাল পোৱা, একোষাৰ সাদৰৰ মাত প্ৰদান আৰু চৰাই -চিৰিকতিৰ অমিয়া মাতৰ পৰা বিতাৰিত হ'লে সেই আঢ্যৱন্ত লোকজনৰ মানসিক অশান্তি আৰু স্মৃতি ভংগৰ দুখ প্ৰস্ফুটিত কৰাটোৱেই নাটকখনৰ মূল অভিপ্ৰায়; সেয়ে নাটকখনক উদ্দেশ্যধৰ্মীতাই মূল আধাৰ ৰূপে ক্ৰিয়া কৰাৰ লগতে সংস্কাৰকামীতায়ো সংগ দিছে।
অসমৰ নাট্যজগতখনৰ সৈতে নিবিড়ভাৱে জড়িত তথা বহুকেইখন সফল নাটৰ পৰিচালক, চিৰ পৰিচিত নাট্যকর্মী মানিক আহমেদৰ দ্বাৰা পৰিচালিত নাটক 'অস্তৰাগ'ৰ কেন্দ্রীয় চৰিত্ৰ বৃদ্ধ দেউতাকৰ জটিল চৰিত্ৰটিত যশস্বী অভিনেতা তথা প্রবীণ নাট্যকর্মী অনুপ কুমাৰ বৰঠাকুৰৰ বলিষ্ঠ অভিনয়ে নাটখনৰ গতি প্রদান কৰিছিল।
উল্লেখ্য যে, নিয়মীয়া নাট চর্চাৰ বাবে আজি পর্যন্ত হোজাইত এটাও প্রেক্ষাগৃহ আৰু মঞ্চ গঢ়িব নোৱাৰাটো অতি পৰিতাপৰ বিষয়। তাহানিতে পৌৰসভাই সজা প্ৰেক্ষাগৃহ (নেহৰু হল) এতিয়া ব্যৱসায়িক মললৈ পৰিৱর্তন কৰা হ'ল।নানান প্ৰতিবন্ধকতাৰ মাজতো হোজাই সাহিত্য সভাৰ মুষ্টিমেয় এচাম নাট্যকৰ্মীয়ে অতি কম পৰিসৰৰ এটা আধাসজা মঞ্চ আৰু ক্ষুদ্ৰ ভগা ছিগা প্ৰেক্ষাগৃহকে আলম কৰি অনেক সীমাবদ্ধতাৰ মাজেদি অঞ্চলটোত নাট্য চৰ্চাৰ পৰিৱেশ সৃষ্টিৰ অক্লান্ত চেষ্টা অব্যাহত ৰাখিছে।
-নীলিম কাশ্যপ বৰঠাকুৰ
No comments:
Post a Comment