Monday 25 December 2023

উত্তৰ আধুনিকতাবাদ আৰু মিডিয়া




মানুহৰ সভ্যতাৰ প্ৰতিটো অগ্ৰগামী খোজেই আধুনিক। ই মানুহৰ চিৰ গতিশীল জীৱনৰ নতুন নতুন ৰূপ মাত্ৰ। মানুহৰ জীৱনত যিদৰে পৰিবৰ্তন ঘটি আহিছে, সাহিত্য শিল্প টো তেনেভাবে পৰিবৰ্তন ঘটি আহিছে। আধুনিকতাৰ সমকালীন হৈয়ো যিবিলাক ভাৱ আৰু ৰূপ পুৰণি তেনে বিলাকক আধুনিক বুলি কব নোৱাৰি। 

               উত্তৰ আধুনিকতা বাদৰ কোনো সংজ্ঞাবদ্ধ ধাৰণা পোৱা নাযায়। উত্তৰ আধুনিকতা বাদ এটা তত্ত্ব যিয়ে যুক্তি দিয়ে যে অন্যান্য তত্ত্ব আৰু সমালোচনা মূলক দৃষ্টিভংগী আমাৰ অভিজ্ঞতা বোৰ বাখ্যা কৰিবলৈ সক্ষম নহয়। আৰু ক'ব পাৰি যে এমুঠিমান ধাৰণা যাৰ বহুকেইটা এটা আনটোৰ পৰিপূৰক, আনকি পৰস্পৰ বিৰোধিও। বিংশ শতিকাৰ মাজভাগৰ পৰা উত্তৰ আধুনিকতা বাদৰ জন্ম আৰু বিকাশ হৈছিল। বিশেষকৈ দুটা দশক ১৯৭০ আৰু ১৯৮০ ৰ দশকত সাহিত্য, কবিতা, চিত্ৰাংকন আৰু স্থাপত্য বিদ্যাত উত্তৰ আধুনিকতা বাদৰ বিকাশ হৈছিল। উত্তৰ আধুনিকতা বাদে আধুনিক সমাজৰ পৰিচয়, ইতিহাস, প্ৰগতি, ধৰ্ম, পৰিয়াল কিছু পৰিমাণে অনুভূতি প্ৰতিফলিত কৰে। যিয়ে আমি কোন আৰু এই পৃথিৱীত আমাৰ স্থান কি চিনাক্ত কৰাত সহায় কৰে। মেডোনা, মাইকেল জেকচন , আৰু ডেভিদ বভিৰ দৰে শিল্পী সকলৰ আৰু তেওঁলোকৰ ভিন্ন পৰিচয় উত্তৰ আধুনিকতা বাদৰ উদাহৰণ হিচাপে ক' ব পাৰি ।

          উত্তৰ আধুনিকতাবাদী সকলৰ মতে উত্তৰ আধুনিকতা বাদত কোনো ধৰণৰ বাস্তৱতা নাই, বৈজ্ঞানিক বা ঐতিহাসিক সত্য ও নাই আনকি বিজ্ঞান আৰু প্ৰযুক্তি মানৱ প্ৰগতিৰ বাবে নহয় বুলিও তেওঁলোকে কয়। উত্তৰ আধুনিকতাই আমাৰ ব্যক্তিগত মূল্যবোধ আৰু বিশ্বাসৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰে। উদাহৰণ স্বৰুপে ভাল বেয়া ৰ দৰে ধাৰণা বোৰৰ ক্ষেত্ৰত কোনো নিৰপেক্ষতা নাই। সংবাদ মাধ্যমসমূহে কেৱল দর্শকসকলক ঘটনাৰ মধ্যস্থতা কৰা সংস্কৰণ প্ৰদান কৰিব পাৰে। সত্যটো আমি ও উদ্ভাৱন কৰিব পাৰোঁ।উত্তৰ-আধুনিকতাবাদী মিডিয়া সমূহে প্রায়ে তেওঁলোকৰ নিজৰ কৃত্ৰিমতাক স্বীকাৰ কৰে আৰু দৰ্শকসকলক মনত পেলাই দিয়ে যে তেওঁলোক মিডিয়াৰেই অংশ। 

           কিছুমান চলচ্চিত্রই চলচ্চিত্র নির্মাণ প্রক্রিয়া বা কাহিনী কোৱাৰ প্ৰতি মনোযোগ আকৰ্ষণ কৰে।বেছিভাগ চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাতাই বিচাৰে যে দৰ্শকে তেওঁলোকক অবিশ্বাস নকৰি কাহিনী আৰু ইয়াৰ চৰিত্ৰসমূহত নিজকে নিমজ্জিত কৰে, কিন্তু উত্তৰ-আধুনিক চলচ্চিত্রসমূহক আত্ম-সচেতন বুলি বর্ণনা কৰিব পাৰি কিয়নো তেওঁলোকে দর্শকসকলক পাহৰিবলৈ নিদিয়ে যে তেওঁলোকে সতর্কতাৰে নির্মিত কাহিনী এটা চাই আছে। উদাহৰণ স্বৰূপে, পাল্প ফিকচন হৈছে এক উত্তৰ আধুনিক চলচ্চিত্ৰ যিধৰণে ই কাহিনীটো সাধাৰণৰ বাহিৰত কয়, যি চলচ্চিত্ৰ গাঁথনিৰ প্ৰতি আমাৰ প্ৰত্যাশা কঢ়িয়াই আনে। স্বাভাৱিকতে, উত্তৰ-আধুনিক চিনেমা এখন অ-ৰৈখিক কাহিনী থকাতকৈ অধিক জটিল, আৰু আমি মুহূৰ্তৰ ভিতৰতে ইয়াত সোমাই যাব পাৰোঁ।


ঋতুপৰ্ণা দেৱী।

প্ৰথম ষান্মাসিক, যোগাযোগ আৰু সাংবাদিকতা বিভাগ।

No comments:

Post a Comment

Unemployment Woes in India: A Mass Communication Student’s Perspective

As a student diving into the intricate world of Mass Communication, we’re not just a spectator but a shaper of narratives, a voice amid the ...